Kérlek ne lopj! Kérd és meggondolom, forrásmegjelöléssel természetesen! Köszönöm! :)
Az irodalom végtelen tengerére szálltam. Hajómmal a horizontot kémlelve haladunk az ismeretlen felé. Kisebb pihenőket téve, az áramlások által utunkba sodort élmények határtalanságában. Gyere csatlakozz hozzám!

Renáta W. Müller: TestVÉR ​1

Renáta W. Müller: TestVÉR ​1

Sziasztok!

Egy ideje motoszkál egy ötlet morzsa a gondolataim között. Úgy döntöttem, megpróbálom megvalósítani. Lehetőségeim szerint, eddig rejtett magyar magánkiadású alkotók munkáját szeretném megismerni és hozzátok is eljuttatni a benyomásaimat, kialakult gondolataimat.

Nem túl régen egy borítókép ragadta meg a tekintetem, első benyomás alapján külföldi szerző alkotásának gondoltam, majd kiderült, hogy hazai. Három szempár. Sokat sejtet első pillantásra. Gondoltam, utána kutatok. 


Szerző: Renáta W. Müller
Cím: TestVÉR 1
Kiadás éve: 2017
Kiadó: Tizz Szolgáltató
       Oldalszám: 544 oldal

Felépítését tekintve, fejezetekre tagolva ismerhetjük meg a cselekményt. Örültem, hogy élt ezen felül az idő múlására tekintve, a hónapok feltüntetésével. Szeretem, mert egy letisztult idővonalat biztosít az olvasó számára. Cselekményt több szemszögből, ám mégsem szabályosan elosztva ismerhetjük meg. Nagyon tetszettek a visszatekintések, melyek közelebb hozták hozzánk a szereplőket. Számos „ -Miért?” - kérdésünkre választ adva általuk.

„Jamie-nek a saját útját kell járnia.”

Szokatlan volt először az Írónő stílusa, hiszen első kötetem tőle. Ismerkedtünk több oldalon keresztül, kerestem és vártam az egyediségének jeleit. Kaptam! Örülök, hogy mert egyediséget csempészni a kötetbe. Nagyon tetszett, ahogy az angol gyökerek visszaköszöntek néhány pillanatban. Tetszett az időnkénti váltott szemszög. Igen! – Azt kell mondjam, így sokkal élvezhetőbb volt. Szeretem a férfiszemszög gondolatait, sokat elárul az alkotójáról is. Abszolút pozitívum a múltat idéző oldalak. Megszerethettem általuk a gyermeki élet pillanatait és bőszen csóválhattam a fejem az előítéleteken, a skatulyán és a számos elmulasztott pillanaton, mely közelebb vihette volna bizonyos szereplőket a megoldáshoz. A gyanúm később beigazolódott!

„Rebellious”

A leírtakon keresztül betekintést nyerhetünk több problémás gyermek lelkivilágába és a lezajló események következményeibe. Elérkeztünk, egyik fontos alkotóeleméhez a kötetnek. Szerettem! Szerettem, mert érzéseket váltott ki belőlem. Empátiát ébresztett bennem, sajnáltam a kisembert. Segíteni akartam és a szülők, tanárok szemét felnyitni, hogy: - Hahó! Itt valami nagyon nem oké! De sajnos mindenki a könnyebb utat választotta.

„– Kissé sokat akarsz, csajszi. Az a kettő legtöbbször nem jár együtt.”

Sokszor halljuk, hogy hátrányainkból kovácsoljunk előnyt. És igen! Megcsinálta! Imádtam olvasni, ahogy a maga módján küzd és halad előre. Ugyanakkor érdemes összevonni a két szálat, hiszen ha nem is együtt, de egyszerre tették meg az utat.

„– Nem bántad meg? – kérdi kutatón rám pillantva, mire én csodálkozva bámulok vissza rá.”

Hannah fejlődése és formálódása az idő előre haladtával szembetűnő. Tetszett, ahogy hibáira ébredt. A kételyei, a bizonytalansága tökéletesen visszaköszön a sorok közül.

„(…) mert majd ha lesz mondanivalóm, biztos megszólalok.”

River. Megtetszett ez a név. Talán nem is véletlen, hogy ezt választotta?! A folyónak határozott elképzelése van arról honnan és hová szeretne eljutni. De mind tudjuk, mennyi minden befolyásolja ezt az utat.

„A kisfiút Jamie-nek hívják, és ő az osztályban a rossz gyerek.”

Jamie! Az első pillanatban megszerettem. Szerettem az elesettségét, a helykeresését és az ártatlanságát. Tiszteletet ébresztett bennem az akaratereje és határozottsága.

„Fogalmam sincs, mit hoz a jövő,(…)”

Aztán akad még itt szereplő bőven, akiknél a miértjeim sorakoznak. Nagyon tetszett, ahogy felépítette a szereplőit. Aprólékosan tárta fel a bennük rejtőző vonásokat.

„Amit én csinálok magammal, az is az öngyilkosság egy módja, csak a lassúbb fajtából.”

Megmosolyogtatott, mikor reflektált a bennem kialakult gondoltra. Humorban nem szenved hiányt!


„Tudom, hogy csak cserejátékos vagyok ebben a történetben, de akkor is hatalmas megtiszteltetés (…)”

Több kedvenc jelentem is van, nem tudnék kiemelni. Az egyértelmű őszinteség, minden sorában ott kell, hogy legyen, mert… Helyeslően bólogatok, két ember csak akkor értheti meg egymást igazán, ha hajlandó bizonyos kompromisszumokra.

„Szerinted ez egészséges?”

Elfogyott a könyv és én csak pislogtam: - Most komolyan?! Képes így bennünket itt hagyni?

„– Ne bízz abban, hogy majd kitalálom magamtól, vagy hogy tudok olvasni a gondolataidban. Ígérd meg, hogy mindig őszinte leszel hozzám! Muszáj, hogy bízni tudjak ebben. Csak így tudok segíteni mindkettőnkön, érted?”

Kedves Írónő nem szabad ezt tenni az olvasóval, a kíváncsiságom elültetve várja a gondozást!

„Az én feladatom, hogy megvédjem, és gondoskodjam róla.”

Megszerettem, kíváncsian várom a folytatást! Köszönöm az élményt és a lehetőséget az Írónőnek!

Ajánlom a romantikust és a drámát szeretőknek! Az erotikus tartalmat kedvelőknek!

Úgy gondoltam révbe értünk, aztán a következő fogadott:

„Folytatása következik…”

https://www.facebook.com/renatawmuller/ 

Megvásárolható:


Bitten

1 megjegyzés:

  1. Köszönöm az értékelést. Nagyon örülök, hogy tetszett. Több, mint egy évet töltöttem együtt (gondolatban) a szereplőkkel, és mikor ki kell engedni őket a nyilvánosság elé, az mindig kicsit olyan gyomorremegős dolog. Remélem sokan fogják majd úgy szeretni őket, ahogy én teszem. :) A 2. rész egyébként már kapható. Pussz https://www.facebook.com/renatawmuller/

    VálaszTörlés